
JIJ hebt
een vraag?
Heb je vragen over je bestelling, betaling, levering of wil je een product ruilen?
Hier vind je een lijst met veelgestelde vragen en onze antwoorden!
Mijn Berger account
Ik ben verhuisd / Mijn gegevens zijn veranderd – Wat moet ik doen?
Als je een klantenaccount hebt in onze online shop, kun je daar op elk moment zelf je gegevens wijzigen. In het gedeelte ‘Mijn account’ vind je de opties om je persoonlijke gegevens, afleveradressen en wachtwoord te wijzigen. Zo zijn je gegevens altijd up-to-date en kunnen we je nog beter van dienst zijn.
>> Naar je klantenaccount
Heeft dit antwoord je niet goed genoeg geholpen? Stel dan je vraag via dit contactformulier.
Waar en hoe kan ik mijn klantgegevens verwijderen?
ls je een GDPR-gerelateerd verzoek hebt, neem dan rechtstreeks contact met ons op via dit contactformulier.
Ik heb mijn voordeelkaart niet ontvangen, wat moet ik doen?
De voordeelkaart geeft geen directe korting.
De aankoopwaarde over een heel kalenderjaar wordt bij elkaar opgeteld en je ontvangt in het eerste kwartaal van het volgende jaar een bonusvoucher die je bij je volgende aankoop kunt inwisselen. Details zijn te vinden in de deelnamevoorwaarden. Controleer ook je spamfolder.
Ist dit antwoord niet duidelijk? Neem via dit formulier contact met ons op - Wij zullen de aanvraag van de voordeelkaart voor je nakijken.
Hoe kan ik mij afmelden voor reclame?
Als je geen nieuwsbrieven meer wilt ontvangen, vindt je aan het einde van elke nieuwsbrief een link die je afmelding in orde maakt. Je kunt je op elk gewenst moment uitschrijven. Als je geen reclamepost of catalogus meer wil ontvangen, kun je hier naar het betreffende formulier gaan.
Ik kan niet inloggen op de website. Wat nu?
Controleer eerst of het e-mailadres dat je hebt opgegeven al is geregistreerd in de website. Als dit het geval is, kun je de functie "wachtwoord vergeten" gebruiken om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
Als je al geregistreerd bent voor een voordeelkaart, betekent dit niet automatisch dat je ook al bent geregistreerd in de website. In dat geval registreert je dan ook op de website met het e-mailadres dat je hebt opgegeven voor de voordeelkaart en vink het vakje “voordeelkaart aanvragen” niet aan. Je online account wordt dan automatisch gekoppeld aan de voordeelkaart.
Ik ben mijn wachtwoord voor de website vergeten. Wat nu?
Gebruik dan de optie "wachtwoord vergeten". Je ontvangt dan een e-mail waarmee het wachtwoord opnieuw ingesteld kan worden. Als het e-mailadres nog niet geregistreerd is in de website, verschijnt er een bericht dat je je eerst moet registreren.
De waarde van mijn voordeelkaart bonusvouchers zijn niet correct. Wat nu?
Je omzet voor het hele kalenderjaar van je klantenaccount wordt opgeteld en je ontvangt een bonusvoucher in het eerste kwartaal van het volgende jaar.
Neem via dit formulier contact met ons op als je nog vragen hebt.
Ik wil geen nieuwsbrieven meer ontvangen. Hoe regel ik dat?
Je kunt je op ieder gewenst moment afmelden voor de nieuwsbrief door middel van de link aan het einde van elke nieuwsbrief.
Ik heb een vraag over een product.
Voor vragen over een produkt kun je contact met ons opnemen via dit contactformulier.
Ik heb een reserveonderdeel nodig. Kunnen jullie mij helpen?
Alle vragen over reserveonderdelen behandelen wij via dit contactformulier. Houd er rekening mee dat we alleen reserveonderdelen kunnen krijgen van geautoriseerde fabrikanten. We nemen contact met je op zodra we de bestelling hebben gecontroleerd.
Ik wil graag weten wanneer een product weer leverbaar is / hoe lang de levertijd is.
Je kunt de beschikbaarheid van onze producten vinden op de betreffende productpagina - houd er rekening mee dat de deadlines kunnen variëren. Wil je de beschikbaarheid in een van onze winkels controleren? Onder “Beschikbaarheid in uw regio” op de relevante productpagina kunt u controleren welke winkels het gewenste product op voorraad hebben.
Ik mis de gebruiksaanwijzing/installatie handleiding. Met wie kan ik contact opnemen?
Je kunt de gebruiksaanwijzing en installatiehandleiding eenvoudig downloaden van onze website op de betreffende productpagina onder “Informatie & Downloads”. Als je meer gebruiksaanwijzingen en/of installatie handleidingen nodig hebt, kunt je deze eenvoudig aanvragen via dit contactformulier.
Online bestellen & levering
Wat zijn de verzendkosten?
Binnen Nederland en België is de standaardverzending gratis voor bestellingen vanaf € 99,- (met uitzondering van omvangrijke goederen). Voor bestellingen onder de € 99,- rekenen we een vast bedrag aan verzendkosten van € 4,95 per bestelling. Voor omvangrijke goederen rekenen we een extra vast bedrag van € 65,- per zending. Grote goederen worden apart gelabeld in de online shop. overzicht van bezorgkosten in het buitenland.
Hoe wordt de levering geregeld?
Per pakketpost leveren wij meestal met DHL of DPD. Voor grotere artikelen die niet als pakket kunnen worden verzonden, wordt de levering uitgevoerd door een expediteur. De bezorgmethode voor je bestelling hangt af van de grootte en het gewicht van het bestelde artikel.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Je ontvangt een verzendbevestiging per e-mail zodra je bestelling ons magazijn verlaat. Je kunt je bestelling zelf volgen met het trackingnummer in de verzendbevestiging. Het is mogelijk dat je bestelling wordt opgesplitst in meerdere pakketten. In dat geval ontvang je meerdere verzendbevestigingen. In de regel worden de beschikbare artikelen de volgende werkdag verzonden, dus je ontvangt je bestelling binnen 3-4 werkdagen. Houd er rekening mee dat er door seizoensinvloeden (vooral tijdens vakantieperiodes) veel bestellingen kunnen binnenkomen, waardoor er op korte termijn vertragingen in de levering kunnen optreden.
Ik was niet thuis op het moment van levering - wat nu?
De meeste van onze pakketzendingen worden geleverd door DHL en DPD. Als je niet thuis bent op het moment van levering, laten zij een bericht achter. Je kunt je pakket dan binnen 7 dagen ophalen bij het opgegeven postkantoor of het wordt op een later tijdstip opnieuw te voor bezorging aangeboden.
Kan ik meer artikelen toevoegen aan een openstaande bestelling?
Als de bestelling nog niet compleet is, kun je op elk gewenst moment meer artikelen toevoegen zonder dat dit extra verzendkosten met zich meebrengt.
Moet ik bij elke volgende levering de verzendkosten betalen?
Nee. Je betaalt slechts eenmaal verzendkosten voor elke bestelling, ongeacht het aantal pakketten dat je van ons ontvangt.
Wat moet ik doen als er een artikel ontbreekt in mijn bestelling?
Het spijt ons als je bestelling niet volledig is aangekomen. Soms versturen we bestellingen in meerdere pakketten. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer artikelen op verschillende locaties worden opgeslagen of rechtstreeks vanuit onze filialen of partners worden verzonden. Normaal gesproken komt het ontbrekende pakket een paar dagen later aan. We proberen je altijd de best mogelijke service te bieden en bedanken je voor je begrip.
Ik ben verhuisd / mijn gegevens zijn veranderd - wat moet ik doen?
Als je een klantenaccount hebt in onze online shop, kun je je gegevens daar op elk gewenst moment zelf wijzigen. In het gedeelte 'Mijn account' vind je de opties om je persoonlijke gegevens, afleveradressen en wachtwoord te wijzigen. Zo zijn je gegevens altijd up-to-date en kunnen we je nog beter van dienst zijn.
>> Naar het klantenaccount
Ik wil graag een catalogus bestellen. Kan dat?
Je kunt onze huidige catalogus online doornemen, in een filiaal meeneemen of tijdens het bestelproces aan je bestelling toevoegen.
Betaling & terugbetalingen
Ik kan mijn factuur niet meer vinden, met wie kan ik contact opnemen?
De factuur opvragen kan via dit contactformulier.
Vermeld je verzoek, het bestelnummer en klantnummer dan sturen wij een kopie van de factuur.
Waarom heb ik een betalingsherinnering ontvangen?
Om je verzoek in behandeling te nemen vragen wij je contact met ons op te nemen.
Vul dit formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Kan ik meerdere facturen in één keer betalen of moet ik ze allemaal apart betalen?
Natuurlijk kun je alle facturen in één keer betalen. Vermeld uw klantnummer.
Kan ik de waarde van de retourzending gewoon aftrekken van een overschrijving?
Natuurlijk kun je de waarde van de geretourneerde goederen aftrekken van de overschrijving. Als je via automatische incasso betaalt, wordt alleen het verschil van je bankrekening afgeschreven, mits de retourzending binnen 14 dagen plaatsvindt.
Wanneer ontvang ik mijn geld terug?
Zodra de geretourneerde goederen in ons magazijn zijn geboekt, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. Enkele dagen later storten we het betaalde bedrag terug. Als je nog vragen hebt, helpt onze klantenservice je graag verder.
Mocht je meer vragen hierover hebben gebruik dan dit contactformulier.
Hoe wordt de terugbetaling verwerkt?
De terugbetaling gebeurt op dezelfde manier als de betaling.
Ik wil mijn factuuradres wijzigen, hoe kan ik dit regelen?
Je kunt dit regelen via het klantenaccount of via dit contactformulier.
Click & Collect
Wat is Click & Collect?
Click & Collect is een handige manier om online te winkelen. Met onze Click & Collect-service kun je de artikelen die je online hebt besteld binnen 7 dagen na de afhaalbevestiging ophalen in een van onze winkels en krijg je desgewenst direct advies van onze medewerkers.
Hoe plaats ik een Click & Collect Bestelling?
Plaats de gewenste artikelen in het winkelmandje en ga naar de kassa om je bestelling af te ronden. Selecteer in het tweede gedeelte “Factuur- & afleveradres” aan de rechterkant onder ‘Afleveradres’ de optie “Afhalen in een winkel” en selecteer vervolgens de winkel die voor jou het handigst is. Voltooi nu het bestelproces zoals gewoonlijk.
Na hoeveel dagen kan ik mijn bestelling in de winkel afhalen?
De gebruikelijke levertijd naar een filiaal is in de meeste gevallen maximaal 5 werkdagen. Zodra je bestelling is aangekomen bij de winkel van je keuze, ontvang je een afhaalbevestiging per e-mail. Na ontvangst van deze bevestiging kun je je bestelling binnen 7 dagen ophalen.
Welke betalingsmogelijkheden zijn er mogelijk bij Click & Collect?
Als je je bestelling in de winkel afhaalt, kun je contant, bankpas of met je creditcard betalen.
Wat als de artikelen toch niet naar wens zijn of als ik een verkeerd product heb besteld?
Als de artikelen die je hebt besteld niet aan je verwachtingen voldoen, niet naar wens zijn of je hebt een verkeerd product besteld, kun je het personeel ter plaatse informeren. Zij zullen je graag adviseren. Als de bestelling geannuleerd moet worden, wordt dit direct geregeld.
Retourneren & garantie
Ik wil mijn bestelling annuleren - wat moet ik doen?
Als je je bestelling wilt annuleren of herroepen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We zullen ons best doen om aan je verzoek te voldoen. Houd er echter rekening mee dat we bestellingen vaak onmiddellijk verwerken om een snelle levering te garanderen. Als je bestelling al is verzonden, is annuleren niet meer mogelijk. In dit geval kun je de goederen na ontvangst retourneren en gebruikmaken van ons retourrecht. Bekijk ook ons retourbeleid voor meer informatie.
Tijdens welke periode kan ik artikelen retourneren?
De wettelijke bepalingen zijn van toepassing, zie algemene voorwaarden en annuleringsvoorwaarden.
Hoe maak ik een retourzending correct?
Gebruik de volledig ingevulde retourbon bij de retourzending zodat de retourzending sneller verwerkt kan worden. Het retourlabel vind je bij de factuurdocumenten, meestal als 2e pagina. Als je het retourlabel niet meer hebt, voeg dan een kopie van de factuur bij. Controleer van tevoren je mailbox, inclusief je spamfolder, om te zien of je de factuur al hebt ontvangen. Gebruik voor portvrije retourzendingen het bijgevoegde retouretiket dat je op het vel met de acceptgiro vindt. Dit adreslabel kan worden gebruikt om artikelen tot 31,5 kg per post te retourneren. Als de goederen niet per post kunnen worden verzonden of als je een kopie van de factuur nodig hebt, neem dan contact met ons op. Bewaar de retourbon totdat de retourzending of klacht is verwerkt.
Kan ik een besteld product retourneren als het me niet bevalt?
Natuurlijk heeft u bij Fritz Berger de mogelijkheid om de overeenkomst zonder opgaaf van redenen te ontbinden volgens uw wettelijk herroepingsrecht. Uiteraard nemen wij de kosten van de retourzending voor onze rekening.
Kan ik bij een retour ook andere artikelen bestellen?
Bestel het door u gewenste artikel opnieuw via onze online shop.
Hoe lang duurt het voordat mijn klacht is afgehandeld?
In de regel ontvang je binnen ongeveer 10 werkdagen een ruiling. Als een artikel voor reparatie naar de fabrikant wordt gestuurd, brengen we je hiervan op de hoogte. Houd er rekening mee dat er op korte termijn vertragingen kunnen optreden bij de verwerking van klachten als gevolg van seizoensgebonden factoren (vooral tijdens vakantieperioden).
Hoe lang is de garantie geldig?
De wettelijke bepalingen zijn van toepassing. De wettelijke garantietermijn is 2 jaar en begint bij de overhandiging van de goederen. Meer informatie over de garantie vindt u in het menu-item Algemene Voorwaarden.
Als een product defect of beschadigt is en je wil van de garantie gebruikmaken kun je ook contact met ons opnemen via dit formulier.
Onze winkels
Hoe kan ik het dichtsbijzijnde filiaal vinden en wat de openingstijden zijn?
Je vindt alle Berger winkels en partners in ons filialenoverzicht. Daar kun je eenvoudig zoeken naar de dichtsbijzijnde winkel als voorbeeld onze winkel in Neumarkt – Hier vind je alle openingstijden, aangeboden services en speciale gelegenheden van het gekozen filaal.
Hoe kan ik producten in een winkel laten leveren?
Plaats de gewenste artikelen in het winkelmandje in onze webwinkel. Selecteer bij afleveradres “Click&Collect” en de winkel van je voorkeur in de tweede stap onder afleveradres.
Betaling is alleen mogelijk bij afhalen in de winkel. Als je een voucher hebt ingewisseld bij je bestelling, neem deze dan mee naar de winkel.
We vragen je begrip voor het feit dat niet al onze winkels deze service kunnen bieden.
Berger cadeaubon
Waar kan ik een Fritz Berger cadeaubon kopen?
Je kunt een Fritz Berger cadeaubon gewoon kopen in een winkel bij jou in de buurt of gemakkelijk online bestellen. Je kunt elk bedrag kiezen tussen €10 en €200.
Hoe kan ik de Fritz Berger cadeaubon inwisselen?
Als je online bestelt, kun je de cadeaubon invoeren tijdens het bestelproces. Houd de cadeaubon bij de hand voor een telefonische bestelling. Voor aankopen in de winkel, toon de cadeaubon bij het afrekenen aan de kassa. Het is helaas niet mogelijk om de cadeaubon contant uit te betalen.