Beschikbaarheid:
Standaard levertijd van 3 tot 5 werkdagen
Productdetails
Constant, volledig automatisch opladen van de accu | Hoge operationele betrouwbaarheid |
Snel, batterijvriendelijk opladen | Eenvoudige installatie, korte kabels |
Productbeschrijving
Volautomatische acculader met 3 laadbronnen voor optimaal opladen van accu's op netstroom, tractie en zonne-energie, ontworpen voor campers, speciale voertuigen, enz.
Details
Netsnoer, 1 temperatuursensor, gebruiksaanwijzing
Details
- Netvoeding, standby-werking op de buitencontactdoos vanaf het lichtnet:
- Het volledige laadvermogen in het universele brede bereik van 110 V AC - 230 V AC zonder omschakeling is wereldwijd beschikbaar, zelfs bij grote afwijkingen in de netvoeding (onderspanning/overspanning, sinusoïdale vorm, frequentie).
- Krachtig laden van de boordaccu en voeding van de 12 V-verbruikers uit het stopcontact.
- Hulpladingstak 12 V/4-5 A voor het ondersteunen en op peil houden van de lading van de (lood)startaccu van het voertuig tijdens lange periodes van stationair draaien.
- Dankzij de langdurige oplaadeigenschappen kan het toestel permanent op het elektriciteitsnet worden aangesloten (operationeel, winterstop).
- Laadomvormer, "B2B" werking, mobiele werking vanaf dynamo en startaccu (accu naar accu):
- Dankzij de krachtige laadconverter (booster) kan de boordaccu tijdens het rijden volledig worden opgeladen.
- Hij verhoogt/verlaagt de spanning tot het noodzakelijke niveau om de boordaccu precies op te laden met de optimale laadkarakteristiek.
- Hij compenseert volledig lijnverliezen en aanzienlijke spanningsschommelingen van de alternator, zoals die bijvoorbeeld bij Euro 6-voertuigen voortdurend voorkomen.
- De toegevoerde 12 V-verbruikers zijn beveiligd tegen overspanning en spanningsschommelingen.
- Zonne-energiebedrijf, "MPP" (Maximum Power Point):
- Met MPP-technologie bepaalt de regelaar meerdere keren per seconde automatisch het maximale vermogenspunt (MPP) van de zonnemodules. De laadstroomwinst van 10 tot 30% zorgt voor kortere laadtijden en een optimale benutting van het vermogen van het zonnesysteem.
- Hulpladingstak voor reserve lading en behoud van lading van de startaccu van het voertuig tijdens lange periodes van stationair draaien.
- Schakeluitgang "AES", zorgt ervoor dat koelkasten met "AES" (Automatic Energy Selector, Electrolux / Dometic) automatisch overschakelen van gas- naar 12 V-werking als er een permanent overschot aan zonne-energie is.
- Pulserbedrijf, training voor de boordaccu tijdens laadpauzes wanneer er geen laadbron beschikbaar is:
- Accutraining beschermt de ongebruikte (lood)accu tegen snelle veroudering en uitval door sulfatering tijdens overwintering, seizoensgebonden gebruik of langere pauzes.
- Andere kenmerken van het apparaat:
- De laadspanning is vrij van pieken en zo geregeld dat overladen van de accu's uitgesloten is.
- Volautomatische continue werking: De lader kan permanent op de batterijen worden aangesloten en houdt ze volledig opgeladen. Als er geen laadbron beschikbaar is (stroomuitval, motorstop, nacht) worden de accu's niet ontladen.
- Parallel- en bufferwerking: Bij gelijktijdig verbruik wordt de batterij verder opgeladen of vol gehouden. De lader berekent en controleert automatisch de aanpassing van de laadtijden.
- opladen zonder bewaking: Meervoudige bescherming tegen overbelasting, oververhitting, overspanning, kortsluiting, storingen en batterijontlading door elektronische uitschakeling tot volledige loskoppeling van lader en batterij.
- Stroomvoorzieningsfunctie: maakt het mogelijk de verbruikers te voeden zonder batterij (bv. bij het vervangen van batterijen).
- Ingebouwd boordnetfilter: Probleemloze parallelle werking met andere laadbronnen (wind-, motor- en brandstofgeneratoren) op één accu.
- Compensatie laadkabel: Spanningsverliezen op de laadkabels worden automatisch gecompenseerd.
- Aansluiting voor accutemperatuursensor (bijgeleverd): Bij loodaccu's (zuur, gel, AGM) wordt de laadspanning automatisch aangepast aan de accutemperatuur, waardoor de zwakkere accu bij koud weer beter volledig wordt opgeladen en bij zomerse temperaturen onnodig gassen van de accu wordt voorkomen. LiFePO4 batterijen: Bescherming van de batterij bij hoge en vooral bij lage temperaturen < 0°C. Ten zeerste aanbevolen als de temperatuur van de batterij tijdens bedrijf onder 0°C kan dalen.
- Loodaccu-regeneratie automatisch tweemaal per week tijdens stilstandperiodes tegen schadelijke zuurstratificatie.
- Laadhulp voor diep ontladen loodaccu's: Voorzichtig voorladen van de (lood-zuur, -gel, -AGM) batterij tot 8 V, daarna krachtige ondersteuning van de batterij bij nog ingeschakelde verbruikers.
- Plug-in aansluiting voor optionele LCD-laadcontrole S
- 1 "Gel": Laadprogramma voor gelbatterijen, kenmerk IU1oU2oU3: Aangepast aan verzegelde, gasdichte gel/dryfit-batterijen met vast elektrolyt, die in het algemeen een hoger laadspanningsniveau en langere U1-vasthoudtijden vereisen om korte laadtijden te bereiken met bijzonder hoge capaciteitsopslag en om langdurige "verhongering" van de batterij te voorkomen.
- 2 "AGM": Laadprogramma voor AGM/vliesaccu's, kenmerk IU1oU2oU3: Bedoeld voor het laden van verzegelde, gasdichte AGM (Absorbent-Glass-Mat) accu's in loodvlies-technologie, die een bijzonder hoog U1-niveau met gecoördineerde wachttijden voor volledig laden en vervolgens een matig U2-niveau voor ladingbehoud vereisen (plaat- en rondceltechnologie).
- 3 Laadprogramma "DIN 0510" voor loodzuuraccu's/natte accu's, karakteristiek IU1oU2oU3: Algemene DIN-karakteristiek voor het laden en het onderhoud van open en gesloten loodzuuraccu's met verwijderbare celpluggen en de mogelijkheid van zuurniveaucontrole en zuurniveaucorrectie (onderhoud). Ook geschikt voor gesloten, onderhoudsarme, onderhoudsvrije, antimoonarme, zilverlegering, calcium enz. batterijen met een laag of zeer laag waterverbruik. Met hoog U1-niveau, biedt korte laadtijden, hoge laadfactor en hoge zuurmenging, ook in slapend (stationair) gebruik (zuurlagen) voor "natte" tractie, verlichting, zonne-energie, heavy duty en standaard batterijen.
- 4 "UNIVERSAL": Laadprogramma voor loodzuuraccu's/natte/AGM-accu's, kenmerk IU1oU2oU3: Universeel programma voor het laden en het onderhoud van zure accu's in voertuigen (gemengd mobiel/stationair). Met een gemiddeld U1-niveau biedt het nog steeds korte laadtijden, een goede laadfactor en een goede zuurmenging voor open en gesloten, onderhoudsarme, onderhoudsvrije standaard-, aandrijvings-, verlichtings-, zonne- en zware batterijen, evenals AGM-batterijen met een normaal U1-niveau.
- Li "LiFePO4": Laadprogramma voor lithium-accu's, kenmerk IU1oU2oU3: Laadprogramma aangepast aan lithium LiFePO4-accu's met een eigen BMS en voorgeschreven of ingebouwde beveiligingsschakelingen. Een speciale onderhoudsfunctie in rusttoestand houdt de LiFePO4-accu automatisch op een laadniveau van 50-80% wanneer het voertuig geparkeerd staat (seizoensbedrijf), wat de levensduur ten goede komt, en buffert bovendien 12 V-verbruikers en de startaccu van het voertuig. Bovendien activeert een regelmatige auto-wake-up functie het in evenwicht brengen van de batterijcellen.
- BR: Automatische batterijregeneratie
- DC: Voedingsfunctie (batterij vervangen)
- FB: Aansluiting voor bediening/display op afstand
- Kap: Batterijcapaciteit (grootte) instelbaar
- PL: Vermogensbegrenzingsfunctie netstroom/laadstroomreductie
- SR: Silent Run functie (nachtverlaging)
- TK: Temperatuurcompensatie
- TS: Temperatuursensor inbegrepen
- VF: Spanningssensor (voor zeer lange laadkabels)
- Netvoeding
- Nominale bedrijfsspanning (AC) in [V]: 110 tot 230 / 45 - 65 Hz wereldwijd
- Bereik bedrijfsspanning (AC) in [V]: 90 - 270 (volledig laadvermogen)
- Max. Opgenomen vermogen (AC) in [W]: 520
- Max. laadvermogen van boord-/startaccu [A]: 30,0 / 4,0
- Schakeluitgang voor motorstartblokkering: ja
- Vermogensbegrenzingsfunctie: ja
- 12 V / 12 V B2B laadomvormer werking
- Laadstroom boordaccu max. [A]: 45
- Automatische activering D+ / ontsteking: ja
- Spanningsbereik startaccu/LiMa (Euro 6) in [V] / max. stroom [A]: 10,5 - 16,0 / 63
- Limiet II max. stroombegrenzing (instelbaar) in [A]: 48
- Werking MPP zonne-laadregelaar
- Vermogen zonnepanelen (Pmax) in [Wp]: 50 - 350
- Zonnepaneelstroom max. [A]: 21,0
- Zonnepaneel spanning (Voc) max. [V]: 36
- Laadstroom boord- / startaccu max. [A]: 25,5 / 5,0
- Schakelende uitgang AES-koelkast: ja
- Startbatterij
- Nominale spanning [V] / capaciteit min. [Ah] aanbevolen: 12 / > 80
- Boordbatterij, IU1oU2oU3
- Nominale spanning lood / LiFePO4 [V]: 12 / 12,0 - 13,3
- Batterijcapaciteit, instelbaar [Ah]: 68 - 420
- Installatiepositie eenheid: willekeurig
- Temperatuurbereik [°C]: -20 tot +45
- Beschermingsgraad/klasse: IP 21
- Afmetingen (B x H x D) incl. montageflenzen, zonder aansluitingen in [mm]: 217 x 85 x 250
- Omgevingscondities, vochtigheid: max. 95% luchtvochtigheid, niet-condenserend
Netsnoer, 1 temperatuursensor, gebruiksaanwijzing
Eigenschappen
Type batterij | Lader |
Gewicht | 2850 g |
uitvoering | Standaard |
ean | 4250683617064 |
Fabrikant Artikel Nr. | 3244 |