Beschikbaarheid:
Standaard levertijd van maximaal 3 weken
Beschikbaarheid:
Standaard levertijd van 3 tot 5 werkdagen
Productdetails
Automatisch opladen | Bescherming tegen overladen van de batterij |
Productbeschrijving
Het correct opladen van de accu's wordt gegarandeerd door de automatische laders van VOTRONIC, die zijn uitgerust met de modernste laadtechniek en zijn ontworpen voor alle in de handel verkrijgbare loodaccu's (zie hoofdstuk Laadtechniek). Voor de juiste omgang met de accu's in het dagelijkse bedrijf werken de randapparaten van VOTRONIC op de achtergrond en zorgen voor een automatische laadcontrole en batterijbewaking.
In campers, boten, hulpverleningsvoertuigen, enz. moeten de accu's ook energie leveren wanneer het voertuig stilstaat. Daarom zijn in deze voertuigen meestal meerdere accu's geïnstalleerd, die afzonderlijk worden gebruikt voor de rij- en de standby-modus.
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen start- en voedingsaccu('s). Zoals de naam al aangeeft, is één accu verantwoordelijk voor het betrouwbaar starten van het voertuig, terwijl de andere accu(s) de elektrische apparaten in het voertuig van stroom moet(en) voorzien. Om ervoor te zorgen dat elk batterijcircuit betrouwbaar werkt en dat het elektrische concept van het voertuig functioneert, worden diverse voorzieningen gebruikt om de lading te controleren terwijl het voertuig in beweging is.
De VOTRONIC Stand-by-lader wordt gebruikt om de startaccu of de extra accu automatisch op te laden en opgeladen te houden als de netlader, de solar-laadregelaar of de generator slechts één laaduitgang heeft. Het toestel kan gemakkelijk achteraf worden gemonteerd door het eenvoudig aan te sluiten tussen de boord- en de startaccu of tussen de boord- en de hulpaccu, zonder dat de bestaande bedrading hoeft te worden gewijzigd.
Als bijvoorbeeld de netlader in bedrijf is en de boordaccu oplaadt, wordt de tweede accu (startaccu of extra accu) ook opgeladen met een klein deel van de laadstroom, afhankelijk van de laadtoestand. Deze ladingretentie werkt automatisch en is te herkennen aan een verhoogd spanningsniveau van de tweede batterij. Overladen van de tweede accu is onmogelijk omdat de laadspanning met ten minste 0,6V is verlaagd en de laadstroom tot 3A is begrensd (24V-variant: 2A).
Details
In campers, boten, hulpverleningsvoertuigen, enz. moeten de accu's ook energie leveren wanneer het voertuig stilstaat. Daarom zijn in deze voertuigen meestal meerdere accu's geïnstalleerd, die afzonderlijk worden gebruikt voor de rij- en de standby-modus.
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen start- en voedingsaccu('s). Zoals de naam al aangeeft, is één accu verantwoordelijk voor het betrouwbaar starten van het voertuig, terwijl de andere accu(s) de elektrische apparaten in het voertuig van stroom moet(en) voorzien. Om ervoor te zorgen dat elk batterijcircuit betrouwbaar werkt en dat het elektrische concept van het voertuig functioneert, worden diverse voorzieningen gebruikt om de lading te controleren terwijl het voertuig in beweging is.
De VOTRONIC Stand-by-lader wordt gebruikt om de startaccu of de extra accu automatisch op te laden en opgeladen te houden als de netlader, de solar-laadregelaar of de generator slechts één laaduitgang heeft. Het toestel kan gemakkelijk achteraf worden gemonteerd door het eenvoudig aan te sluiten tussen de boord- en de startaccu of tussen de boord- en de hulpaccu, zonder dat de bestaande bedrading hoeft te worden gewijzigd.
Als bijvoorbeeld de netlader in bedrijf is en de boordaccu oplaadt, wordt de tweede accu (startaccu of extra accu) ook opgeladen met een klein deel van de laadstroom, afhankelijk van de laadtoestand. Deze ladingretentie werkt automatisch en is te herkennen aan een verhoogd spanningsniveau van de tweede batterij. Overladen van de tweede accu is onmogelijk omdat de laadspanning met ten minste 0,6V is verlaagd en de laadstroom tot 3A is begrensd (24V-variant: 2A).
Details
- Laadstroom in standby-stand voor startaccu.
- Lader 12V versie: 0 - 3 A
- Lader 24V versie: 0 - 2 A
- Afmetingen (B x D x H): 90 x 60 x 38 mm
- Teken van conformiteit: CE, E-testing (EMC/voertuigrichtlijn)
- Omvang van de levering: handleiding
Eigenschappen
Type batterij | Lader |
Gewicht | 52 g |
Maten (LxBxH) | x x 0 cm |
Maten (LxBxH) | x x 0 cm |
uitvoering | Standaard |
ean | 4250683601988 |
Fabrikant Artikel Nr. | 3065 |
Eigenschappen
Type batterij | Lader |
Gewicht | 52 g |
Maten (LxBxH) | x x 0 cm |
Maten (LxBxH) | x x 0 cm |
uitvoering | Standaard |
ean | 4250683602824 |
Fabrikant Artikel Nr. | 6065 |