Beschikbaarheid:
Standaard levertijd van 3 tot 5 werkdagen
Productdetails
Volledig automatische werking | Onderhoudsvrij |
Weergave bij D+ "Aan" via LED | Laag eigen verbruik |
Productbeschrijving
Als extra verbruikers alleen moeten worden ingeschakeld als de motor draait (de dynamo levert stroom) of als de boordaccu tijdens het rijden optimaal moet worden opgeladen via een laadomvormer, dan wordt meestal het D+ contact van de dynamo gebruikt voor de besturing.
Vaak is dit contact in het voertuig echter niet bereikbaar of, in het geval van nieuwere dynamo's, niet meer beschikbaar. De VOTRONIC D+ simulator biedt hier uitkomst. Het genereert een spanningsgestuurd signaal (b.v. van de startaccu) voor een (uitschakel)relais of een laadomvormer
Andere mogelijke toepassingen zijn de besturing van extra verbruikers die alleen mogen worden geactiveerd wanneer de accu voldoende is opgeladen, zoals het inschakelen van een airconditioningsysteem terwijl het voertuig rijdt of het overschakelen van een koelkast, koel- of verwarmingsbox op 12 V-werking aan boord.
Intelligente spanningsbeoordeling van de schakeldrempels voorkomt valse activering bij spanningsdips of -pieken. De dynamische drempeldetectie vermijdt ook oscillatie rond de schakelpunten bij het schakelen van zeer grote belastingen
De schakeltoestand wordt aangegeven door een lichtgevende diode. De aansluiting geschiedt in de achterste klemmenruimte door middel van een insteek-schroefklem. De schakeluitgang is belastbaar met 12V / 0,5A, bestand tegen kortsluiting en overbelasting en van het PNP-type, plus uitgang, belasting aan de massazijde.
De marineversies zijn speciale eenheden met tegen vocht beschermde elektronica
Details
Gebruiksaanwijzing
Vaak is dit contact in het voertuig echter niet bereikbaar of, in het geval van nieuwere dynamo's, niet meer beschikbaar. De VOTRONIC D+ simulator biedt hier uitkomst. Het genereert een spanningsgestuurd signaal (b.v. van de startaccu) voor een (uitschakel)relais of een laadomvormer
Andere mogelijke toepassingen zijn de besturing van extra verbruikers die alleen mogen worden geactiveerd wanneer de accu voldoende is opgeladen, zoals het inschakelen van een airconditioningsysteem terwijl het voertuig rijdt of het overschakelen van een koelkast, koel- of verwarmingsbox op 12 V-werking aan boord.
Intelligente spanningsbeoordeling van de schakeldrempels voorkomt valse activering bij spanningsdips of -pieken. De dynamische drempeldetectie vermijdt ook oscillatie rond de schakelpunten bij het schakelen van zeer grote belastingen
De schakeltoestand wordt aangegeven door een lichtgevende diode. De aansluiting geschiedt in de achterste klemmenruimte door middel van een insteek-schroefklem. De schakeluitgang is belastbaar met 12V / 0,5A, bestand tegen kortsluiting en overbelasting en van het PNP-type, plus uitgang, belasting aan de massazijde.
De marineversies zijn speciale eenheden met tegen vocht beschermde elektronica
Details
- Batterijspanning: 12 V
- Schakeluitgang: 12 V / max. 1,0 A
- Inschakel- en uitschakeldrempels: 13,7 V / 13,0 V
- Stroomverbruik: <1 / <7 mA
- Afmetingen (B x H x D): 70 x 17 x 36 mm (incl. montageflenzen, zonder aansluitingen)
- Teken van conformiteit: CE, E-testing (EMC/voertuigrichtlijn)
Gebruiksaanwijzing
Eigenschappen
Gewicht | 30 g |
uitvoering | Standaard |
ean | 4250683601995 |
Fabrikant Artikel Nr. | 3066 |