Productdetails
Beschermt 12, 24 en 48 V systeemen | Beschermt elke afzonderlijke cel van een lithiumbatterij |
Productbeschrijving
Beschermt elke afzonderlijke cel van een lithium-ijzerfosfaatbatterij (LiFePO4 of LFP)
Elke afzonderlijke cel van een LiFePO4-batterij moet worden beschermd tegen overspanning, onderspanning en te hoge temperatuur. Victron LiFePO₄ batterijen hebben een ingebouwde celbalans-, temperatuur- en spanningsregeling (in het Engels: Balancing, Temperature and Voltage control vandaar het acroniem: BTV). Ze worden op het VE.Bus GBS aangesloten via twee sets ronde M8-connectoren. De BTV's van verschillende batterijen kunnen aan elkaar worden gekoppeld. Tot vijf accu's kunnen parallel worden aangesloten en tot vier accu's in serie (BTV's worden eenvoudigweg in serie geschakeld), zodat een 48 V-accubank met maximaal 1500 Ah kan worden samengesteld. Voor meer details verwijzen wij u naar de technische documentatie van onze LiFePO4-batterij
Taken van het BMS
Beschermt 12V, 24V en 48V systemen
Bedrijfsspanningsbereik van het GBS: 9 tot 70 V DC
Communiceert met alle VE.Bus producten
Het VE.Bus GBS kan worden aangesloten op een MultiPlus, Quattro of Phoenix omvormer. De verbinding wordt gemaakt via een standaard RJ45 UTP-kabel
Andere producten zonder VE.Bus kunnen als volgt worden aangestuurd
Ontkoppeling vande belasting
De ladingscheiding is normaal hoog en wordt vrij zwevend wanneer een cel onder spanning staat (standaard 3,1 V/cel, instelbaar bij de batterij tussen 2,85 V en 3,15 V per cel). Maximale stroomsterkte: 2 A. De uitgang Lastscheider kan worden gebruikt voor - het op afstand in-/uitschakelen van een belasting en/of - het op afstand in-/uitschakelen van een elektronische lastschakelaar (batterijbeveiliging)
Pre-alarm
De pre-alarm uitgang is normaal vrij zwevend en wordt hoog wanneer celonderspanning dreigt (standaard 3,1 V/cel, instelbaar bij de batterij tussen 2,85 V en 3,15 V per cel). Maximale stroomsterkte: 1 A (niet kortsluitvast). De minimumvertraging tussen het vooralarm en de uitschakeling van de belasting bedraagt 30 seconden
"Charge Disconnect
De uitgang Charge Disconnect is normaal gesproken HIGH en zal "vrij zweven" wanneer een overspanning of overtemperatuur van de cel dreigt. De uitgang Charge Disconnect kan worden gebruikt om de volgende functies te besturen:
LED-indicatoren
Elke afzonderlijke cel van een LiFePO4-batterij moet worden beschermd tegen overspanning, onderspanning en te hoge temperatuur. Victron LiFePO₄ batterijen hebben een ingebouwde celbalans-, temperatuur- en spanningsregeling (in het Engels: Balancing, Temperature and Voltage control vandaar het acroniem: BTV). Ze worden op het VE.Bus GBS aangesloten via twee sets ronde M8-connectoren. De BTV's van verschillende batterijen kunnen aan elkaar worden gekoppeld. Tot vijf accu's kunnen parallel worden aangesloten en tot vier accu's in serie (BTV's worden eenvoudigweg in serie geschakeld), zodat een 48 V-accubank met maximaal 1500 Ah kan worden samengesteld. Voor meer details verwijzen wij u naar de technische documentatie van onze LiFePO4-batterij
Taken van het BMS
- Uitschakelen of loskoppelen van belastingen bij dreigende onderspanning
- Vermindering van de laadstroom bij dreigende overspanning van de cel of te hoge temperatuur (alleen voor VE.Bus-producten, zie hieronder)
- Uitschakelen of loskoppelen van de batterijladers in geval van dreigende overspanning van de cellen of te hoge temperatuur
Beschermt 12V, 24V en 48V systemen
Bedrijfsspanningsbereik van het GBS: 9 tot 70 V DC
Communiceert met alle VE.Bus producten
Het VE.Bus GBS kan worden aangesloten op een MultiPlus, Quattro of Phoenix omvormer. De verbinding wordt gemaakt via een standaard RJ45 UTP-kabel
Andere producten zonder VE.Bus kunnen als volgt worden aangestuurd
Ontkoppeling vande belasting
De ladingscheiding is normaal hoog en wordt vrij zwevend wanneer een cel onder spanning staat (standaard 3,1 V/cel, instelbaar bij de batterij tussen 2,85 V en 3,15 V per cel). Maximale stroomsterkte: 2 A. De uitgang Lastscheider kan worden gebruikt voor - het op afstand in-/uitschakelen van een belasting en/of - het op afstand in-/uitschakelen van een elektronische lastschakelaar (batterijbeveiliging)
Pre-alarm
De pre-alarm uitgang is normaal vrij zwevend en wordt hoog wanneer celonderspanning dreigt (standaard 3,1 V/cel, instelbaar bij de batterij tussen 2,85 V en 3,15 V per cel). Maximale stroomsterkte: 1 A (niet kortsluitvast). De minimumvertraging tussen het vooralarm en de uitschakeling van de belasting bedraagt 30 seconden
"Charge Disconnect
De uitgang Charge Disconnect is normaal gesproken HIGH en zal "vrij zweven" wanneer een overspanning of overtemperatuur van de cel dreigt. De uitgang Charge Disconnect kan worden gebruikt om de volgende functies te besturen:
- het op afstand in- en uitschakelen van een lader en/of
- een Cyrix-Li laderrelais en/of
- een Cyrix-Li-ct batterijkoppeling.
- Maximale stroomsterkte: 10 mA
LED-indicatoren
- Ingeschakeld (blauw): de VE.Bus-producten zijn ingeschakeld.
- Cel >4V of temperatuur (rood): de uitgang Charge Disconnect is LOW omdat een overspanning van de cel of een te hoge temperatuur dreigt.
- Cel >2.8V (blauw): "Load Disconnect" uitgang is HIGH.
Technische gegevens:
- Ingangsspanningsbereik: 9 - 70 V DC
- Stroomverbruik normale werking: 10 mA (stroom voor "Load Disconnect" niet inbegrepen)
- Stroomverbruik bij lage celspanning: 2 mA
- VE.Bus-interface: twee RJ45-aansluitingen voor aansluiting op alle VE.Bus-producten
- Bedrijfstemperatuur: -20 tot +50°C
- Vochtigheid: max. 95 % (niet-condenserend)
Eigenschappen
Type batterij | Accessoires |
Kleur | zwart |
diepte | 32 mm |
ean | 8719076021032 |
Fabrikant Artikel Nr. | BMS300200000 |
Juridische informatie
Fabrikant informatie
Accusysteme TransWatt GmbH
Am Tiggemann 4
59505 Bad Sassendorf
Duitsland
matyschik@transwatt.de