Victron Energy BP-65 batterijbeveiliging 12V / 24V 65 AVictron Energy BP-100 batterijbeveiliging 12V / 24V 100 A
Beschikbaarheid:
Standaard levertijd van 3 tot 5 werkdagen
Slechts een klein aantal stuks beschikbaar
Beschikbaarheid:
Standaard levertijd van 3 tot 5 werkdagen
Slechts een klein aantal stuks beschikbaar
Productdetails
Eenvoudig programmeren | Zeer laag stroomverbruik |
Overspanningsbeveiliging | Explosieveilig |
Productbeschrijving
De BatteryProtect-functie ontkoppelt de accu van de minder belangrijke belastingen voordat hij volledig ontladen is (wat hem zou beschadigen) of voordat hij niet meer voldoende energie heeft om de motor te starten.
De BatteryProtect is een eenrichtingsapparaat. Hij laat slechts stroom in één richting toe, d.w.z. hetzij stroom naar een verbruiker, hetzij stroom van een lader, maar niet beide stromen tegelijk. Bovendien kan er alleen stroom vloeien van de accupool naar de verbruikerspool. Bij gebruik met een belasting moet de accu worden aangesloten op de accupool; bij gebruik met een lader moet de lader worden aangesloten op de accupool.
12/24 V automatische detectie van het spanningsbereik
De BatteryProtect detecteert automatisch de systeemspanning.
Eenvoudige programmering
De BatteryProtect kan worden ingesteld om in of uit te schakelen bij verschillende spanningen.
Het zeven-segments display geeft vervolgens aan welke instelling is gekozen.
Een speciale instelling voor lithium-ion batterijen
In deze modus kan de BatteryProtect worden aangestuurd door het VE.Bus GBS.
Opmerking: De BatteryProtect kan ook worden gebruikt als laadonderbreker tussen een acculader en een Li-ion accu. Zie het aansluitschema in de handleiding.
Extreem laag stroomverbruik
Dit is belangrijk in het geval van lithium-ionbatterijen, vooral na uitschakeling wegens een laag spanningsniveau.
Raadpleeg ook ons gegevensblad over lithium-ionbatterijen en de VE.Bus BMS-handleiding voor meer informatie.
overspanningsbeveiliging
Om te voorkomen dat gevoelige belastingen door een overspanning worden beschadigd, wordt de belasting altijd uitgeschakeld,
als de gelijkspanning de waarde van 16 V of 32 V overschrijdt.
Explosiebeveiliging
Geen relais maar MOSFET schakelaars en dus geen vonkvorming.
Vertraagde alarmuitgang
De alarmuitgang wordt dan geactiveerd wanneer de batterijspanning gedurende meer dan 12 seconden onder de vooraf ingestelde waarde voor uitschakeling daalt. Daarom activeert het inschakelen van de motor het alarm niet. De alarmuitgang is een kortsluitbeveiligde open collectoruitgang, aangesloten op de negatieve (min) rail. Max. Stroom 50 mA.
De alarmuitgang wordt gewoonlijk gebruikt om een akoestisch signaal, een LED of een relais te activeren.
Vertraging bij het loskoppelen en opnieuw aansluiten van de belasting
De belasting wordt 90 seconden na het afgaan van het alarm uitgeschakeld. Als de accuspanning binnen deze periode weer stijgt tot de drempelwaarde voor heraansluiting (bijvoorbeeld nadat de motor is gestart), zal de belasting niet worden losgekoppeld
losgekoppeld.
De belasting wordt opnieuw aangesloten 30 seconden nadat de accuspanning de vooraf ingestelde waarde voor de heraansluitspanning heeft overschreden
De BatteryProtect is een eenrichtingsapparaat. Hij laat slechts stroom in één richting toe, d.w.z. hetzij stroom naar een verbruiker, hetzij stroom van een lader, maar niet beide stromen tegelijk. Bovendien kan er alleen stroom vloeien van de accupool naar de verbruikerspool. Bij gebruik met een belasting moet de accu worden aangesloten op de accupool; bij gebruik met een lader moet de lader worden aangesloten op de accupool.
12/24 V automatische detectie van het spanningsbereik
De BatteryProtect detecteert automatisch de systeemspanning.
Eenvoudige programmering
De BatteryProtect kan worden ingesteld om in of uit te schakelen bij verschillende spanningen.
Het zeven-segments display geeft vervolgens aan welke instelling is gekozen.
Een speciale instelling voor lithium-ion batterijen
In deze modus kan de BatteryProtect worden aangestuurd door het VE.Bus GBS.
Opmerking: De BatteryProtect kan ook worden gebruikt als laadonderbreker tussen een acculader en een Li-ion accu. Zie het aansluitschema in de handleiding.
Extreem laag stroomverbruik
Dit is belangrijk in het geval van lithium-ionbatterijen, vooral na uitschakeling wegens een laag spanningsniveau.
Raadpleeg ook ons gegevensblad over lithium-ionbatterijen en de VE.Bus BMS-handleiding voor meer informatie.
overspanningsbeveiliging
Om te voorkomen dat gevoelige belastingen door een overspanning worden beschadigd, wordt de belasting altijd uitgeschakeld,
als de gelijkspanning de waarde van 16 V of 32 V overschrijdt.
Explosiebeveiliging
Geen relais maar MOSFET schakelaars en dus geen vonkvorming.
Vertraagde alarmuitgang
De alarmuitgang wordt dan geactiveerd wanneer de batterijspanning gedurende meer dan 12 seconden onder de vooraf ingestelde waarde voor uitschakeling daalt. Daarom activeert het inschakelen van de motor het alarm niet. De alarmuitgang is een kortsluitbeveiligde open collectoruitgang, aangesloten op de negatieve (min) rail. Max. Stroom 50 mA.
De alarmuitgang wordt gewoonlijk gebruikt om een akoestisch signaal, een LED of een relais te activeren.
Vertraging bij het loskoppelen en opnieuw aansluiten van de belasting
De belasting wordt 90 seconden na het afgaan van het alarm uitgeschakeld. Als de accuspanning binnen deze periode weer stijgt tot de drempelwaarde voor heraansluiting (bijvoorbeeld nadat de motor is gestart), zal de belasting niet worden losgekoppeld
losgekoppeld.
De belasting wordt opnieuw aangesloten 30 seconden nadat de accuspanning de vooraf ingestelde waarde voor de heraansluitspanning heeft overschreden
Eigenschappen
Type batterij | Accessoires |
Kleur | blauw |
Gewicht | 200 g |
Capaciteit | 65 A |
Maten (LxBxH) | 40 x 48 x 106 mm |
ean | 8719076034193 |
Fabrikant Artikel Nr. | BPR000065400 |
Eigenschappen
Type batterij | Accessoires |
Kleur | blauw |
Gewicht | 500 g |
Capaciteit | 100 A |
Maten (LxBxH) | 59 x 42 x 115 mm |
ean | 8719076021438 |
Fabrikant Artikel Nr. | BPR000100400 |