Beschikbaarheid:
Standaard levertijd van 3 tot 5 werkdagen
Productdetails
Bewaakt de spanningen van de twee accusystemen (boordaccu en startaccu) | Behoudt de lading van de startaccu tijdens langere stilstandtijden |
Ook geschikt voor lithiumbatterijen |
Productbeschrijving
In een touringvoertuig wordt de boordaccu hoofdzakelijk opgeladen wanneer het voertuig stilstaat (lader, zonne-energie, brandstofcel, enz.). Als het voertuig langere tijd ongebruikt staat, wordt de startaccu steeds verder ontladen door het loskoppelen van de accu. Veel voertuigen belasten de startaccu echter ook tijdens het seizoen, omdat sommige verbruikers (radio, multimedia, parkeerlichten, alarmsysteem, enz.) er altijd op zijn aangesloten.
De standby-lader zorgt ervoor dat ook de startaccu wordt opgeladen, afhankelijk van het laadniveau van de boordaccu. De standby-lader is geschikt voor alle soorten boordaccu's, inclusief LiFePO4 (lithium).
Opladen van de startaccu
In de standby-modus zijn de boordaccu en de startaccu van elkaar gescheiden. Stroom kan niet in de ene of de andere richting lopen. Dit is ook nuttig om de startaccu te beschermen tijdens stilstandperiodes. Anders zou deze samen met de boordaccu door de verbruikers worden ontladen en zou het voertuig niet meer kunnen worden gestart.
Het voorkomt echter ook dat de startaccu wordt opgeladen als er meer dan voldoende stroom op de boordaccu staat, bv. door zonne-energie. Of de boordaccu wordt opgeladen door een lader op de parkeerplaats die niet over een speciale uitgang voor de startaccu beschikt. Sommige touringcars verbruiken ook veel stroom van de startaccu wanneer ze stilstaan (radio, klok, startonderbreker, alarmsysteem)
Om deze extra verbruikers van stroom uit de boordaccu te voorzien, hebben wij de standby-laders ontwikkeld. De apparaten bewaken de spanningen van de twee batterijsystemen en de stroom wordt naar behoefte afgegeven. Met zijn 5 A kan de Standby-LaderPro ook de stand-byverbruikers compenseren. Als u lithiumbatterijen (LiFePO4) als boordbatterijen gebruikt, moet u altijd de Standby-LaderPro gebruiken
De standby-lader zorgt ervoor dat ook de startaccu wordt opgeladen, afhankelijk van het laadniveau van de boordaccu. De standby-lader is geschikt voor alle soorten boordaccu's, inclusief LiFePO4 (lithium).
Opladen van de startaccu
In de standby-modus zijn de boordaccu en de startaccu van elkaar gescheiden. Stroom kan niet in de ene of de andere richting lopen. Dit is ook nuttig om de startaccu te beschermen tijdens stilstandperiodes. Anders zou deze samen met de boordaccu door de verbruikers worden ontladen en zou het voertuig niet meer kunnen worden gestart.
Het voorkomt echter ook dat de startaccu wordt opgeladen als er meer dan voldoende stroom op de boordaccu staat, bv. door zonne-energie. Of de boordaccu wordt opgeladen door een lader op de parkeerplaats die niet over een speciale uitgang voor de startaccu beschikt. Sommige touringcars verbruiken ook veel stroom van de startaccu wanneer ze stilstaan (radio, klok, startonderbreker, alarmsysteem)
Om deze extra verbruikers van stroom uit de boordaccu te voorzien, hebben wij de standby-laders ontwikkeld. De apparaten bewaken de spanningen van de twee batterijsystemen en de stroom wordt naar behoefte afgegeven. Met zijn 5 A kan de Standby-LaderPro ook de stand-byverbruikers compenseren. Als u lithiumbatterijen (LiFePO4) als boordbatterijen gebruikt, moet u altijd de Standby-LaderPro gebruiken
Eigenschappen
Type batterij | Jump starter |
uitvoering | MT Standby Charger Pro |
Gewicht | 220 g |
Maten (LxBxH) | 130 x 72 x 33 mm |
Laadstroom | 0 - 5 ampère |
ean | 4260397963968 |
Fabrikant Artikel Nr. | MT03066 |
Juridische informatie
Fabrikant informatie
Dometic Mobile Power Germany GmbH
Hollefeldstr. 63
48282 Emsdetten
Duitsland
info@dometic.com